۱۴۰۰ مهر ۲۳, جمعه

با انگیزه ناموسی؛ قتل دختر جوان توسط پدرش در رفسنجان

 


با انگیزه ناموسی؛ قتل دختر جوان توسط پدرش در رفسنجان

خبرگزاری هرانا – یک دختر ۲۱ ساله در رفسنجان، با انگیزه ناموسی توسط پدر خود به قتل رسید. متهم پس از ارتکاب جرم متواری شده و مادر این دختر اعلام کرده است که بابت قتل دخترش، شکایتی از همسر خود ندارد. در قوانین ایران مواردی در نظر گرفته شده تا افرادی که مرتکب “قتل‌های ناموسی” می‌شوند را از مجازات‌های سنگین معاف کند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از رکنا، یک دختر جوان در رفسنجان، به دلیل ارتباطش با یک پسر، توسط پدر خود به قتل رسید.

بر اساس این گزارش، روز گذشته رسیدگی به پرونده قتل دختر ۲۱ ساله توسط پدرش که از اهالی روستای مهمانشهر رفسنجان بود، در دستور کار پلیس قرار گرفت.

نیروهای پلیس مادر این دختر را تحت تحقیقات قرار دادند؛ او اعلام داشت که بابت قتل دخترش، شکایتی از همسر خود ندارد. همچنین تلفن همراه پدر این دختر تا به این لحظه خاموش بوده و وی متواری است.

یکی از اهالی روستا در این خصوص گفت: دختر ۲۱ ساله این مرد مدتی قبل با یک پسر جوان ارتباط برقرار کرده و چند بار با همدیگر صحبت کرده بودند. پدر مقتول با این ارتباط مخالف بود و برای همین دختر خود را به قتل رساند و سپس جسدش را درون یک چاه عمیق در اطراف روستا انداخت.

به گفته ساکنین روستای مهمانشهر، پدر این دختر جوان بعد از انداختن جسد دختر خود به عمق چاه و رها کردن چند سنگ بزرگ بر روی آن، محل جسد را به همسرش گفته و سپس فرار کرده است.

ماموران اداره آگاهی بعد از شناسایی محل جسد اقدام به بیرون آوردن آن از عمق چاه کردند؛ تحقیقات برای شناسایی متهم ادامه دارد.

لازم به ذکر است بر اساس قانون مجازات اسلامی پدری که فرزندش را بکشد در صورت محکومیت در دادگاه به پرداخت دیه و حبس محکوم می‌شود. در برخی موارد پدران، پس از بررسی این موضوع که پدر به دلیل قتل فرزند اعدام نمی‌شود دست به قتل زده‌اند.

از سوی دیگر در قوانین ایران مواردی در نظر گرفته شده تا افرادی که مرتکب “قتل‌های ناموسی” می‌شوند را از مجازات‌های سنگین معاف کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

گزارشی از به آتش کشیده شدن یک زن در ماکو

  گزارشی از به آتش کشیده شدن یک زن در ماکو