۱۴۰۰ مهر ۱۶, جمعه

دستکم ۴ تجمع اعتراضی برگزار شد

 


دستکم ۴ تجمع اعتراضی برگزار شد

 امروز پنجشنبه ۱۵ مهرماه ۱۴۰۰، تعدادی از زنان در شهرستان مریوان واقع در استان کردستان، جمعی از کارگران شرکت عملیات غیرصنعتی پازارگاد شهرک پردیس جم در محل کار خود، گروهی از شهروندان خرمشهر در مقابل ساختمان شهرداری این شهر و تعدادی از کارگران شرکت هفت تپه در دهمین روز از اعتصاب خود، در مقابل ساختمان فرمانداری شوش، در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز پنجشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۰، تعدادی از زنان در شهرستان مریوان واقع در استان کردستان، در اعتراض به خشونت علیه زنان تجمع کردند.

تجمع کنندگان با در دست داشتن پلاکاردهایی ضمن محکوم کردن قتل فائزه ملکی، خواستار توقف خشونت علیه زنان شدند.

فائزه ملکی، ۲۲ ساله، از اهالی روستای دولت آباد (کورکوره) از توابع شهرستان سنندج طی روزهای اخیر توسط پدرش به آتش کشیده شده و در بیمارستان کوثر سنندج جان خود را از دست داد.

تجمع جمعی از شهروندان در خرمشهر

به گزارش ایرنا، امروز پنجشنبه ۱۵ مهرماه ۱۴۰۰، جمعی از شهروندان خرمشهر در اعتراض به انباشت زباله در سطح این شهر، در مقابل ساختمان شهرداری تجمع کردند.

بر اساس این گزارش، شهروندان مذکور به نشانه اعتراض کیسه‌های زباله را در مقابل ساختمان شهرداری قرار دادند.

این شهروندان بیان کردند بیشتر نقاط شهر خرمشهر مملو از زباله است و ضمن افزایش حشرات و حیوانات موذی بوی تعفن فضای شهر را فراگرفته است.

یک شهروند خرمشهری در این باره گفت: نزدیک به یک هفته است که زباله‌ها در سطل‌های زباله تلمبار شده و هیچ کارگری برای جمع آوری زباله در این شهر دیده نمی‌شود.

این شهروند افزود: با توجه به وضعیت شیوع کرونا انباشت زباله در سطح شهر مزید بر علت شده و مردم از این وضعیت نگران هستند.

وی افزود: بیشترین انباشت زباله در بازارهای صفا و روز خرمشهر و محل کسب و کار دست‌فروشان مشاهده می‌شود که پس از پایان روز کاری آنها، انباشت زباله، بوی تعفن و جمع شدن مگس در این محل‌ها وضعیت اسفناکی به وجود آورده است.

یکی دیگر از شهروندان خرمشهر گفت: نبود خدمات شهری در روزهای اخیر موجب انباشت زباله شده و مردم از این وضعیت ناخرسندند و از شهرداری انتظار شهری تمیز و عاری از زباله دارند.

او افزود: مردم خرمشهر از حداقل امکانات رفاهی برخوردار نیستند و اینکه شهری پر از زباله و به دنبال آن افزایش سگ های ولگرد و حشرات موذی را شاهد باشند ظلم بزرگی در حق آنها است.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی یکی از راه‌های قطع زنجیره انتقال کرونا ‏ضدعفونی کردن سطل‌ها و جلوگیری از انتشار بوی ناشی از انباشت زباله است این درحالی است که در خرمشهر انباشت زباله مشکلات مردم را دوچندان کرده است.

تجمع کارگران شرکت کشت و صنعت هفت تپه

به گزارش سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه، امروز پنجشنبه ۱۵ مهرماه ۱۴۰۰، جمعی از کارگران شرکت هفت تپه در دهمین روز از اعتصاب خود، در مقابل ساختمان فرمانداری شوش تجمع کردند.

رسیدگی به مطالبات مزدی کارگران، تعیین تکلیف فوری مدیریت شرکت، بازگشت به کار همکاران اخراجی، تمدید قرارداد کارگران فصلی و‌ بخش دفع آفات، انجام عملیات کشت و ترمیم کارخانه، از مطالبات مهم این کارگران به شمار می‌رود.

تجمع کارگران شرکت عملیات غیرصنعتی پازارگاد

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز پنجشنبه ۱۵ مهرماه ۱۴۰، جمعی از کارگران شرکت عملیات غیرصنعتی پازارگاد در شهرک پردیس جم در محل کار خود، دست به اعتصاب زده و تجمع کردند.

بر اساس این گزارش، تجمع و اعتصاب این کارگران در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان صورت گرفته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

گزارشی از به آتش کشیده شدن یک زن در ماکو

  گزارشی از به آتش کشیده شدن یک زن در ماکو