۱۴۰۰ مهر ۱۶, جمعه

مرگ و مصدومیت چهار کارگر از جمله یک کودک کار در سایه فقدان ایمنی کار

 


مرگ و مصدومیت چهار کارگر از جمله یک کودک کار در سایه فقدان ایمنی کار

طی روزهای اخیر، ۴ کارگر از جمله یک کودک کار در شهرهای زاهدان و شیراز، بصورت جداگانه در حین کار دچار حادثه شدند. طی این حوادث یک کارگر مصدوم و سه کارگر دیگر جان خود را از دست دادند. ایران در زمینه رعایت مسائل ایمنی کار در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را به خود اختصاص داده ‌که رتبه بسیار پایینی است.

امروز پنجشنبه ۱۵ مهرماه ۱۴۰۰، یک کارگر در شیراز، طی حادثه ای دچار مصدومیت شد.

بر اساس این گزارش، یک کارگر جوان شاغل در فروشگاهی واقع در محله باغ تخت شیراز، قصد داشت که برای انتقال وسایل به طبقه فوقانی فروشگاه، بوسیله چرخ دستی از بالابر استفاده کند که در هنگام صعود بالابر، به دلیل رعایت نکردن نکات ایمنی لازم، دست این کارگر میان چرخ دستی و دیواره بالابر گرفتار شد.

آتش نشانان بدنبال رسیدن به محل حادثه، پس از رها سازی دست این کارگر، او را به سطح زمین انتقال دادند و کارگر مذکور توسط آتش نشانان به آمبولانس اورژانس انتقال یافت.

مرگ سه کارگر چاه کن از جمله یک کودک کار در زاهدان

به گزارش کمپین فعالین بلوچ، روز سه شنبه ۱۳ مهرماه ۱۴۰۰، سه کارگر از جمله یک کودک کار در شهرستان زاهدان، طی حادثه ای جان خود را از دست دادند.

بر اساس این گزارش، این کارگران در روستای اسلام آباد واقع در شهرستان زاهدان مشغول حفر چاه بوده اند که ریزش دیواره های چاه، منجر به مرگ هر سه آنها شده است.

هویت دو تن از این کارگران ناصر قنبرزهی، ۱۶ ساله، فرزند نادر و همچنین موسی قنبرزهی عنوان شده است

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

گزارشی از به آتش کشیده شدن یک زن در ماکو

  گزارشی از به آتش کشیده شدن یک زن در ماکو