۱۴۰۰ آبان ۵, چهارشنبه

سه زندانی سیاسی از زندان ارومیه به مکان نامعلومی منتقل شدند

 


سه زندانی سیاسی از زندان ارومیه به مکان نامعلومی منتقل شدند

سه زندانی سیاسی و سنی مذهب زندان ارومیه به نام های محی الدین ابراهیمی، محی الدین تازه وارد و داود جباری از این زندان به مکان نامعلومی منتقل شدند. انتقال ناگهانی محی الدین تازه وارد و محی الدین ابراهیمی دو زندانی محکوم به اعدام باعث نگرانی در خصوص وضعیت آنان شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، محی الدین ابراهیمی، زندانی سیاسی و محی الدین تازه وارد و داود جباری، زندانیان سنی مذهب به خارج از زندان ارومیه منتقل شدند.

تا لحظه تنظیم این گزارش از محل نگهداری و سرنوشت این زندانیان اطلاعی در دسترس نیست. انتقال ناگهانی این زندانیان در حالی صورت گرفته است که پیشتر حکم اعدام محی الدین تازه وارد و محی الدین ابراهیمی تایید شده و این زندانیان درخواست اعاده دادرسی کرده اند.

محی الدین ابراهیمی پیشتر در تاریخ ۱ آبان ماه ۹۶ در مرز ایران و عراق پس از شلیک مستقیم به پا، به اتهام همراه داشتن مشروبات الکلی بازداشت شده بود. او در تاریخ ۱ مهرماه ۹۷، توسط شعبه ۲ دادگاه انقلاب ارومیه به ریاست قاضی علی شیخ لو به اتهام “همکاری با یکی از احزاب مخالف نظام” به اعدام محکوم شد و این حکم پس از اعتراض به رای صادره توسط دیوان عالی کشور نقض و پرونده جهت بررسی مجدد، به شعبه ۲ دادگاه انقلاب ارومیه ارجاع داده شده بود. این حکم نهایتا به تایید دیوان عالی کشور رسید.

محی الدین ابراهیمی به دلیل اینکه در زمان بازداشت به ضرب سه گلوله زخمی شده بود مدت زیادی از حبس خود را در بهداری زندان تحمل ایام کرده و صرفا از شهریورماه ۹۷ به زندان ارومیه منتقل شد.

محی‌الدین ملاابراهیمی آلکابادی، فرزند محمد و از اهالی روستای آلکاو از توابع شهر اشنویه است.

محی الدین تازه وارد زندانی سنی مذهب در تاریخ ۷ آبان‌ماه ۹۷، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از پایان مراحل بازجویی به زندان ارومیه منتقل شد. وی نهایتا توسط شعبه ۲ دادگاه انقلاب ارومیه به اعدام محکوم شد. تاکنون پاسخی در خصوص درخواست اعاده دادرسی به وی داده نشده است.

محی‌الدین تازه وارد، ۲۵ ساله، فرزند یوسف و اهل شهرستان اشنویه است.

داود جباری مراغوش، زندانی سنی مذهب، فرزند حسین در تاریخ ۱۴ خردادماه ۹۶ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و نهایتا توسط شعبه ۲ دادگاه انقلاب ارومیه از بابت اتهام عضویت در گروه دولت اسلامی “داعش” به ۱۸ سال حبس تعزیری محکوم شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

گزارشی از به آتش کشیده شدن یک زن در ماکو

  گزارشی از به آتش کشیده شدن یک زن در ماکو