۱۴۰۰ تیر ۱۵, سه‌شنبه

فاطمه سپهری: حال کمال جعفری یزدی بسیار وخیم است، چند نفر دیگر باید در زندان‌های جمهوری اسلامی بمیرند؟!

-فاطمه سپهری فعال سیاسی با انتشار ویدئویی از وضعیت سلامت کمال جعفری یزدی زندانی سیاسی محکوم به ۱۳ سال زندان، ابراز نگرانی کرد و از مردم خواست تا صدای زندانیان سیاسی باشند که جمهوری اسلامی به وضعیت سلامت و زندگی آنها بی‌توجهی می‌کند.کمال جعفری یزدی، استاد دانشگاه به ۱۳ سال حبس محکوم شد - صدای بازداشت‌شدگان
-فقط در یکسال اخیر زندانیان سیاسی بهنام محجوبی و ساسان نیک‌نفس به دلیل عدم دسترسی به درمان و دارو جان خود را از دست دادند. این زندانیان سیاسی با وجود اینکه اسناد پزشکی تأیید می‌کرد که تحمل حبس را ندارند، به دلیل عدم موافقت قوه‌ قضاییه با آزادی‌شان به کام مرگ فرو رفتند.
-فاطمه سپهری به نقل از برادرش در زندان وکیل‌آباد مشهد درباره وضعیت این جانباز جنگ گفت که «حال او بسیار بد است و چندین‌ بار پزشکی قانونی و پزشکان درون زندان گفته‌اند که تحمل حبس برای او غیرممکن است و باید آزاد شود و دو ماه تحت مراقبت‌های ویژه قرار بگیرد تا بینند چه کاری می‌توانند برای درمان او بکنند».

پنج شنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۰ برابر با ۰۱ ژوئیه ۲۰۲۱

فاطمه سپهری فعال سیاسی در ایران اعلام کرده است که وضعیت سلامت کمال جعفری یزدی در زندان وخیم است و به گفته‌ی پزشکی قانونی تحمل حبس برای او غیرممکن است و باید آزاد شود. جعفری یزدی جانباز جنگ ایران و عراق از پیامد ترکش‌هایی که به بدن‌اش به ویژه به گردن وی اصابت کرده رنج می‌برد.

سلامت و زندگی کمال جعفری یزدی از زندانیان سیاسی به دلیل وجود ترکش‌های بجای مانده از جنگ ایران و عراق در خطر است
فاطمه سپهری فعال سیاسی با انتشار ویدئویی از وضعیت سلامت کمال جعفری یزدی زندانی سیاسی محکوم به ۱۳ سال زندان به شدت ابراز نگرانی کرده و از مردم خواسته است تا صدای زندانیان سیاسی باشند که جمهوری اسلامی به وضعیت سلامت و زندگی آنها کاملا بی‌توجهی می‌کند.

فقط در یکسال اخیر زندانیان سیاسی بهنام محجوبی و ساسان نیک‌نفس به دلیل عدم دسترسی به درمان و دارو جان خود را از دست دادند. این زندانیان سیاسی باوجود اینکه اسناد پزشکی تأیید می‌کرد که تحمل حبس را ندارند، به دلیل عدم موافقت قوه‌ قضاییه با آزادی‌شان به کام مرگ فرو رفتند. این در حالیست که لیست زندانیانی که به همین دلیل در حبس جان خود را از دست داده‌اند به ده‌ها تن در سال‌های گذشته می‌رسد.

بارها نهادهای حقوق بشری و افکار عمومی خواستار رسیدگی به وضعیت زندان‌های جمهوری اسلامی از جامعه جهانی شدند که علاوه بر شکنجه‌ و رفتارهای غیرانسانی با زندانیان، با در اختیار قرار ندادن دارو و درمان، زندانیان را به سوی مرگ سوق می‌دهند.

هم‌اکنون نیز نگرانی‌های جدی نسبت به سلامت امیرحسین مرادی یکی از بازداشت‌شدگان اعتراضات سراسری آبان‌ماه ۹۸ وجود دارد که پس از حبس در پلیس آگاهی «شاپور» به دلیل عدم دسترسی به داروهای مربوط به بیماری پوستی‌اش و اجازه نیافتن برای استحمام و تعویض لباس‌هایش، با تشدید این بیماری مواجه است.

علاوه بر این، گزارش‌های متعددی از ابتلای زندانیان اعم از سیاسی و غیرسیاسی به بیماری‌های مختلف از جمله کرونا وجود دارد. روش نگهداری محبوسین در زندان‌ها به گونه‌ای است که زندانیان در صورت ابتلا به ویروس کرونا نیز با کمترین کیفیت مراقبت می‌شوند و به قرنطینه‌های ۱۴ روزه که از بندهای زندان نیز آلوده‌تر است، فرستاده می‌شوند. البته مهار شیوع ویروس کرونا در ایران و ابتلا و مرگ و میر بر اثر آن در فضای خارج از زندان نیز هیچ تعریفی ندارد!

فاطمه سپهری به نقل از برادرش در زندان وکیل‌آباد مشهد درباره وضعیت این جانباز جنگ گفته است که «حال او بسیار بد است و چندین‌ بار پزشکی قانونی و پزشکان درون زندان گفته‌اند که تحمل حبس برای او غیرممکن است و باید آزاد شود و دو ماه تحت مراقبت‌های ویژه قرار بگیرد تا بینند چه کاری می‌توانند برای درمان او بکنند».

او همچنین به مخاطبان گفت: «کسانی‌ که صدای ما را می‌شنوید، شما به جمهوری اسلامی بگویید که آقای جعفری را آزاد کند! ما نگران سلامت او هستیم، نگران برادرم هستم. ولی اینها بی‌توجهی می‌کنند. چند نفر باید در زندان‌های جمهوری اسلامی بمیرند؟»

به گفته‌ی فاطمه سپهری، کمال جعفری یزدی جانباز جنگ از ترکش‌هایی که در بدن‌اش وجود دارد به ویژه در ناحیه گردن رنج می‌برد.

سپهری یکی از امضا‌کنندگان بیانیه‌ی معروف به «۱۴ نفر» که در آن خواستار استعفای علی خامنه‌ای و عبور از جمهوری اسلامی شده‌اند، می‌گوید: «به برادرم، محمدحسین سپهری و آقای جعفری دو روز است که می‌گویند تلفن دارید و آنها را تا شب منتظر می‌گذارند و می‌گویند کسانی که باید تلفن شما را کنترل کنند، نیامده‌اند و به آنها اجازه تلفن ندادند».

بر اساس گزارش وبسایت‌های حقوق بشری، جعفری یزدی استاد دانشگاه ساکن مشهد یکی از امضاکنندگان بیانیه‌ی مشهور به «۱۴ نفر» به اتهام «تشکیل دسته و گروه به قصد براندازی نظام» به ۱۰ سال حبس، برای اتهام «تبلیغ علیه نظام» به یکسال حبس، و برای اتهام «توهین به رهبری» به دو سال حبس محکوم شده است.



source https://zanan.bashariyat.org/?p=44552

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

گزارشی از به آتش کشیده شدن یک زن در ماکو

  گزارشی از به آتش کشیده شدن یک زن در ماکو